שלחו מייל

info@smsclick.co.il

השאירו פרטים

טופס יצירת קשר

סוגי מטרות הפרסום בפייסבוק

כאשר מתכננים קידום ממומן בפייסבוק חשוב לדעת לפני הכל מה מטרת הקמפיין ולאיזה צורך הוא בא לענות הן מבחינת המפרסם והן מבחינת קהל היעד. האם מדובר בקמפין לצורך הזרמת תנועה לאתר או לחנות, האם מכירה, לידים ועוד ובהתאם למטרה זו לבנות את הקמפיין מתחילתו ועד סופו, לרבות ברמת ניסוח המודעות. אם תיבחר מטרה שאינה נכונה, תוצאות הקמפיין עלולות להיות דלות באופן יחסי ולמעשה קמפיין כזה עשוי לבזבז כסף ללא כל תוצאות של ממש. על מנת לסייע לכן כבעלי/ בעלות עסק לבנות קמפיין באופן מדויק, להלן סקירה קצרה על מטרות הפרסום בפייסבוק.

המרות

הכוונה לביצוע פעולה שניתנת למעקב שוטף כמו השארת פרטים בדף נחיתה, רכישה בפועל וכו’. קמפיין המרות מאפשר “צביעה” של קהל היעד הנבחר על מנת לייצר קמפיין רימרקטינג ולהציג לקהל היעד מודעות נוספות בהמשך. כלומר, קמפיין המרות פועל עד כמה שניתן להמיר תנועה לפעולה של ממש תוך כד מעקב אחר הפעולות שהוגדרו כהמרות בקמפיין. קמפיין המרות הוא המיטבי עבור בתי עסק המעוניינים להביא לידים ו/או למכור בפועל.

תנועה

קמפיין מסוג תנועה, כשמו כן הוא, מיודע על מנת להביא גולשים אך אין הוא מתחייב לקהל שיציג המרות (כלומר יבצע פעולות) אלא פשוט ייכנס ליעד שנקבע בקמפיין: דף נחיתה, אתר, דף פייסבוק ועוד. קמפיין זה אמנם בר מעקב אך אין אפשרות באמצעותו לדעת מי מבין המגיבים על הקמפיין, כלומר, אלה שנכנסו לאתר או לדף הנחיתה יבצע פעולה של ממש או רק יעיף מבט וייצא ללא תוצאה. לכן, בקמפיין תנועה לא ניתן למקם פיקסל הצובע את קהל היעד, משום שלא ניתן לבודד את קהל היעד שביצע המרה מבין כל אלה שנכנסו לדף המטרה.

לידים

קל מאוד לבלבל בין לידים להמרות כאשר לא בקיאים בהבדלים בין שני סוגי הקמפיינים, אך האמת היא שהבאת לידים אינה מחייבת יציאה מדף הפייסבוק בעוד שהמרות מחייבת הגעה לדף נחיתה ומילוי פרטים ו/או רכישה בפועל. קמפיין לידים בדרך כלל מערב השארה של פרטים בתוך הקמפיין עצמו, דרך פייסבוק מבלי להטריח את הגולש לשום דבר אחר. היתרון בקמפיין זה הוא נוחות הגולש והתהליך הקצר. החסרון למעשה נובע מהיתרון…נסביר – אמנם הדרך שבה הליד מושאר בקמפיין הוא נוח ומהיר אך דווקא בגלל זה, לא תמיד מתבצעת העמקה של הגולש במידע הכתוב וכאשר חוזרים אליו מטעם בית העסק, הוא כלל לא זוכר מדוע השאיר פרטיו או לא מעוניין ובכך הופך ללא רלוונטי.

קמפיין לידים טוב בדרך כלל ליצירת מודעות למותג או בית עסק ומייצר רשימת תפוצה ראשונית לטובת שליחת ניוזלטרים או כל תכתובת אחרת בעתיד.

קמפיין מעורבות

כל קמפיין המשלב אינטראקציה עם קהל היעד של בית העסק. בין אם באמצעות וידאו אינטראקטיבי, איסוף לייקים, שיתוף פוסטים, תגובות, הגרלה כלשהי וכו’. היתרון בקמפיין מעין זה הוא העלאת המודעות למותג ויצירת באז כלשהו ולו לתקופה קצרה. החיסרון הוא שמתוך כל האינטראקציה הזאת רק אחוז מסוים מתוך קהל היעד בסופו של דבר יבצע רכישה או פעולה ממירה כלשהי. עוד בנושא.

קמפיין הצעות

בדומה לקמפיין מעורבות, קמפיין הצעות מתרכז במבצעים זמניים, קופונים וכו’ שכעקרון מושך קונים מצד אחד אך לא מייצר מעקב אחר קהל היעד שהשתמש בהצעות ובהטבות שהוצעו בהן. כמו כן, מידת המחויבות של קהל היעד שמשתמש בהטבות אלה (הורדת קופון לדוגמה) נמוכה, כך שאין ערובה לכך שמי שהוריד את הקופון באמת ישתמש בו בסופו של דבר. מטרת העל ש קמפיין מעין זה היא העלאת מודעות למותג ו/או החדרת מוצר או שירות לתודעה הציבורית.

מאת: סער ברעם – מומחה קידום בפייסבוק.

חזרה אל דף הבית.

אהבתם את המאמר? שתפו!

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב twitter
שתפו בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתפו בלינקדאין
שיתוף ב whatsapp
שתפו בווטסאפ
שלמה ראש
שלמה ראש

מנהל חברת SMSCLICK, מומחה לקידום ובניית אתרים ובעל ניסיון של מספר שנים בשיווק באינטרנט.

Call Now Button